فیس واش چیست؟
با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : چهار شنبه 30 فروردين 1402
نظرات

فیس واش محصولی مبتنی بر آب است که روی پوست مرطوب شما اعمال می‌شود، کف می‌کند و قابل شستشو است. فیس واش معمولاً خواص قابض نیز دارد که یعنی، همراه با عمل کف کردن، منافذ پوستی شما را پاک می‌کند و سبوم اضافی پوست را از بین می‌برد. در نتیجه، فیس واش یک انتخاب عالی برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه محسوب می‌شود.

فیس واش چیست؟

 

چه محصولاتی فیس واش هستند؟

یک فیس واش باکیفیت شامل مواد فعالی مانند سرامیدها و اسید هیالورونیک است تا رطوبت پوست را حفظ کند و آن را صاف و نرم نگه دارد. علاوه بر این، سورفکتانت‌هایی مانند سدیم لوریل سولفات و آمونیوم لوریل سولفات نیز در محصولات فیس واش وجود دارند که با چربی و آلودگی‌های پوست ترکیب شده و به پاکسازی صورت کمک می‌کنند.

با این حال، متأسفانه سورفکتانت‌ها می‌توانند رطوبت ضروری پوست را از بین ببرند که عملکرد سد پوستی را مختل می‌کند و باعث ایجاد احساس کشیدگی، خارش، قرمزی و خشکی پوست می‌شود؛ بنابراین، یک محصول ایده آل باید بتواند به طور موثر، پوست را بدون ایجاد آسیب یا تحریک پاک کند و همین‌طور بتواند سطح پوست را مرطوب نگه دارد.

 

مزایای استفاده از فیس واش چیست؟

فیس‌ واش‌ها به عنوان یک محصول مراقبت از پوست، مزایای فراوانی دارد و شما می‌توانید با استفاده مکرر از آن‌ها از این مزایای بهره‌مند شوید. در ادامه به برخی از مزایای فیس واش اشاره کرده‌ایم:

 

مزایای استفاده از فیس واش چیست؟

 

  • پاکسازی پوست: فیس واش به از بین بردن چربی، کثیفی و سایر آلاینده‌هایی که آب به تنهایی قادر به حذف آن‌ها نیست کمک می‌کند.
  • مرطوب سازی پوست: پاکسازی منظم و مناسب پوست به حفظ سطح pH پوست کمک می‌کند و آن را نرم، انعطاف‌پذیر و جوان نگه می‌دارد. از آن جایی که فیس واش می‌تواند سلول‌های مرده پوست را حذف کند، رطوبت و سایر محصولات بهتر جذب صورت شما می‌شوند. 
  • لایه برداری پوست: فیس واش می‌تواند سلول‌های خشک و مرده پوست را از بین ببرد و لایه‌ای تازه از پوست شما را آشکار کند که منجر به صافی و درخشش طبیعی صورت شما می‌شود.
  • تحریک گردش خون: شستن و ماساژ صورت با فیس واش به افزایش جریان خون در صورت و ایجاد پوستی درخشان کمک می‌کند. علاوه بر این، بسیار آرامش بخش و درمانی است.
  • جوانسازی پوست: حذف سلول‌های مرده پوست به سلول‌های جدید پوست اجازه تنفس می‌دهد و به پوست شما در حفظ رطوبت خود کمک می‌کند تا صورت شما شاداب و جوان به نظر برسد. 
  • کمک به نفوذ سایر محصولات در پوست: اگر می‌خواهید سایر محصولات مراقبت از پوست شما خوب عمل کنند، باید شب‌ها صورت خود را تمیز کنید، زیرا یک صورت تمیز می‌تواند محصولات بهداشتی را به درستی جذب کند.

 

ژل شستشو چیست؟

ژل شستشو محصولی ملایم و بدون کف است که شما می‌توانید آن را روی پوست خود بمالید و سپس، بشویید یا پاک کنید تا سبوم (چربی پوست)، سلول‌های مرده پوست و ناخالصی‌ها را در خود حل کند. این محصول به دلیل ترکیب و هم‌چنین مواد مفید افزوده شده در آن، نه تنها پوست شما را تمیز می‌کند، بلکه باعث تسکین، محافظت و آبرسانی به پوست نیز می‌شوند؛ بنابراین، ژل شستشو نه تنها برای پوست‌های خشک، بلکه برای پوست‌های حساس و مختلط نیز ایده‌آل است.

 

مزایای استفاده از ژل شستشو چیست؟

در بخش قبلی به طور خلاصه برخی از ویژگی‌ها و مزایای استفاده از ژل شستشو را برایتان بیان کردیم. در ادامه به طور کامل‌تری شما را با مزایای ژل شستشو آشنا خواهیم کرد:

 

مزایای استفاده از ژل شستشو چیست؟

 

  • پاکسازی پوست: اگر فقط 2 بار در روز صورت خود را با ژل شستشو بشویید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که از شر تمام چربی‌ها و کثیفی‌های روی صورت خود خلاص می‌شوید. در واقع، در طول روز، پوست شما باکتری‌ها، آلاینده‌ها، ویروس‌ها، کثیفی‌ها و سلول‌های مرده پوست را جمع می‌کند؛ بنابراین پاکسازی آن با ژل شستشو باعث می‌شود که در کل روز شاداب و سالم به نظر برسید.
  • مرطوب سازی پوست: پاکسازی منظم برای صورت ضروری است، زیرا به پوست کمک می‌کند تا سطح مناسب هیدراتاسیون خود را حفظ کند. اگر پوست شما کم آب باشد، صورت شما خشک، چروکیده و پیر به نظر می‌رسد که نشانه افزایش سن است و شما برای جلوگیری از آن باید سعی کنید که صورت خود را با ژل شستشوی خوب بشویید.
  • جلوگیری از جوش صورت: اگر مرتباً صورت خود را با ژل شستشو بشویید، تمام چربی‌ها و کثیفی‌های ناخواسته از روی پوست شما پاک می‌شوند که مسلماً به کاهش جوش‌ها کمک می‌کند.

 

فرق فیس واش با ژل شستشو چیست؟

برای مقایسه فیس واش و ژل شستشو لازم است که تفاوت‌های آن‌ها را یکی یکی عنوان کنیم. در واقع، هر دوی این محصولات برای پاک کردن آرایش، آلودگی و چربی از روی پوست استفاده می‌شوند، اما تفاوت آن‌ها در این است که فیس واش کف می‌کند و ژل شستشو کف نمی‌کند.
تفاوت فیس واش و ژل شستشو در برخورد آن‌ها با پوست نیز مشهود است. فیس واش نسبت به صابون معمولی، پاک کننده ملایم‌تری محسوب می‌شود، اما باز هم ژل شستشو با صورت شما برخورد بهتری دارد و مرطوب کننده و آبرسان‌تر است.
فرق فیس واش و ژل شستشو در قدرت عملکردی آن‌ها نیز مشخص است. در واقع، فیس واش می‌تواند چربی و کثیفی‌هایی را که با ژل شستشو پاک نمی‌شوند، حل کرده و از بین ببرد. با این حال، توصیه می‌شود کسانی که پوست خشک دارند، از ژل شستشو استفاده کنند، زیرا می‌تواند پوست شما را مرطوب و شاداب نگه دارد.

 

فرق فیس واش با ژل شستشو چیست؟

 

کدام محصول مناسب پوست من است؟

فیس واش معمولاً برای پوست‌های چرب و پوست‌هایی که جوش و آکنه دارند، فرموله می‌شود. این در حالی است که ژل شستشو برای پوست‌های معمولی، خشک و حساس عالی عمل می‌کند. پس سعی کنید محصولی را بخرید که برای نوع پوست شما طراحی شده باشد و نگرانی‌های پوستی شما را برطرف کند. 
این درست است که فیس واش برای پوست‌های خشک یا حساس طراحی نشده است، اما اگر محصولی را انتخاب کنید که دارای مواد افزودنی مانند سرامیدها، گلیسیرین، لیپیدها و اسید هیالورونیک باشد، اثر خشک ‌کنندگی فیس واش برطرف می‌شود و در عوض می‌تواند برای آبرسانی، محافظت و تقویت سد پوستی شما مفید عمل کند. 
علاوه بر این، لازم است بدانید که ژل شستشو برای بیماری‌های التهابی پوست مانند اگزما و روزاسه توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است خیلی خشن باشد و علائم این بیماری‌ها را تشدید کند.

 

چه زمانی باید از فیس واش و ژل شستشو استفاده کرد؟

 

یک راهنمای ساده برای استفاده از فیس واش و ژل شستشو وجود دارد که عبارت است از:

  • ژل شستشو را صبح یا هنگام حمام کردن استفاده کنید.
  • فیس واش را قبل از خواب استفاده کنید.
  • برای پاک کردن آرایش از پاک کننده آرایش و سپس ژل شستشو استفاده کنید.
  • بعد از ورزش کردن از فیس واش و سپس مرطوب کننده استفاده کنید.

 

چه زمانی باید از فیس واش و ژل شستشو استفاده کرد؟

 

نحوه مصرف فیس واش و ژل شستشو چیست؟

برای استفاده از فیس واش بهتر است که مراحل گفته شده در زیر را رعایت کنید:

 

  • صورت خود را خیس کنید.
  • مقدار کمی از فیس واش را روی صورت و گردن خود بمالید.
  • پوست خود را با نوک انگشتان‌تان ماساژ دهید. (مدت زمان این کار روی بسته بندی محصول درج شده است.)
  • صورت خود را به آرامی بشویید و خشک کنید.
  • مرطوب کننده بزنید.

 

نحوه استفاده از ژل شستشو نیز به شرح زیر است:

 

  • صورت خود را با آب ولرم خیس کنید.
  • مقداری از ژل شستشو را با نوک انگشت روی پوست خود بمالید. (به مدت 30 تا 60 ثانیه)
  • پوست صورت و گردن خود را ماساژ دهید.
  • آن را بشویید و خشک کنید.
  • در صورت نیاز، از یک پد پنبه‌ای برای تونر زدن روی صورت خود استفاده کنید.

 

چه زمانی باید از فیس واش و ژل شستشو استفاده کرد؟

 

سوالات متداول

1- کدام یک بهتر پوست را تمیز می‌کند: فیس واش یا ژل شستشو؟

هر دو! هم ژل شستشو و هم فیس واش، پاک کننده‌های عالی پوست هستند که قدرت بالایی دارند. با این حال، فیس واش می‌تواند بعضی از چربی‌هایی را که با ژل شستشو پاک نمی‌شوند را نیز پاک کند. 

 

2- آیا می‌شود همزمان از هر دو استفاده کرد؟

بله شما می‌توانید از هر دوی این محصولات در روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنید و سپس، بر اساس این‌که پوست شما بعد از پاکسازی خشک یا چرب می‌شود، نوع مصرف خود را تنظیم کنید.

 

3- ترتیب استفاده از فیس واش و ژل شستشو چگونه است؟

از این نظر توصیه می‌شود که قبل از شروع روز، از ژل شستشو و قبل از خواب، از فیس واش استفاده کنید تا در کل روز صورت شما صاف و تمیز و مرطوب بماند.

 

جمع‌بندی

هم فیس واش و هم ژل شستشو، نقش مهمی در روتین مراقبت از پوست دارند، زیرا هر دو به طور موثر پوست شما را از مواد زائد، سبوم و سلول‌های مرده پاک می‌کنند. با این حال، تفاوت فیس واش و ژل شستشو در این است که فیس واش پاک کنندگی خود را با مکانیسم کف کردن انجام می‌دهد و برای کمک به درمان لکه‌های آکنه و پوست چرب طراحی شده‌ است. در حالی که ژل شستشو روی سطح پوست عمل می‌کند و ملایم‌تر و آبرسان‌تر به حساب می‌آید. در نتیجه، انتخاب خوبی برای پوست‌های معمولی، بالغ، خشک و حساس است.



تعداد بازدید از این مطلب: 238
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود